“UÇAK BAŞINA BEKLEME SÜRESİNDEN 300 KİLOGRAM YAKIT TASARRUFU SAĞLAYACAĞIZ”
Söz konusu hava sahası tasarımı sayesinde uçakların daha az manevra ile doğrudan yaklaşma ve kalkış gerçekleştirebilecek şekilde yönlendirildiğini dile getiren Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Bu durum özellikle düşük irtifa seviyelerinde uçuş süresini kısaltarak emisyonların en yoğun olduğu bu safhada doğrudan bir azaltım etkisi yaratıyor. 2023-2024 yılı ortalamasına göre bu yıl, uçakların kalkış öncesi kapıdan pist başına varışına kadar geçen süre olan kalkış taksi süresini (taxi-out) 16 dakikadan 15 dakikaya düşürmeyi, iniş sonrası pistten terminale ulaşım süresi olan iniş taksi süresi (taxi-in) 13,8 dakikadan 12 dakikaya, iniş trafiklerinin ortalama uçuş süresini ise yaklaşık 4 dakika azaltmayı hedefliyoruz. Bu sayede uçak başına kalkış taksi süresinden 80 kilogram, iniş taksi süresinden 60 kilogram ve bekleme süresinden ise 300 kilogram yakıt tasarrufu sağlayacağız.”
Bakan Uraloğlu ayrıca, söz konusu sürelerdeki kısalmalar ile çevreye zararlı karbondioksit salınımını ise uçak başına kalkış taksi süresinden 0,25 ton, iniş taksi süresinden 0,18 ton ve bekleme süresinden ise 0,9 ton azaltmayı hedeflediklerini de kaydetti.