Valiliğin NSosyal hesabından yapılan paylaşımda, acil durumlarda erken müdahalenin hayat kurtardığı belirtildi.
Ancak, idari yaptırımlar ve uyarılara rağmen “asılsız çağrı” sorununun devam ettiği aktarılan paylaşımda, şunlar kaydedildi:
112’YE GELEN HER 3 ÇAĞRIDAN 2’Sİ ASILSIZ‼️
Acil durumlarda erken müdahale hayat kurtarıyor. Ancak İdari yaptırımlar ve uyarılara rağmen “ASILSIZ ÇAĞRI” sorunu devam ediyor.
İstanbul 1️⃣1️⃣2️⃣ Acil Çağrı Merkezlerimizde:
📆 01 Ocak – 31 Ağustos 2025 tarihleri arasında;
✅10… pic.twitter.com/CSLrJ2qiZi
— TC İstanbul Valiliği (@TC_istanbul) September 23, 2025
“İstanbul 112 Acil Çağrı Merkezlerimizde, 1 Ocak- 31 Ağustos 2025 tarihleri arasında 10 milyon 621 bin 42 adet çağrı karşılandı. Bunlardan 3 milyon 977 bin 852’si vakaya dönüşürken, vakaya dönüşmeyen çağrı adedi 6 milyon 643 bin 190 oldu. Yılın ilk 8 ayında yapılan aramaların yüzde 62,5’i asılsız çıktı. Asılsız çağrı sorununa rağmen 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen sağlık çağrılarına ortalama müdahale süresi 9 dakika 25 saniye olarak gerçekleşti. Vatandaşlarımızdan 112 Acil Çağrı Merkezlerini gereksiz aramalarla meşgul etmemelerini rica ediyoruz.”
Paylaşımda, asılsız çağrılara ait bazı ses kayıtlarının yer aldığı videoya da yer verildi.