Uzun zamandır Türkiye’de pop müzik sahnesi sessiz. Eskiden her yaz listelere bir anda giren, herkesin diline dolanan şarkılar artık yok. Aynı isimler hâlâ konser veriyor, sahneler ışıl ışıl ama çalan şarkılar yine eski. Yeni bir hit duymayalı çok oldu. Peki neden?
Pop müziğin en büyük krizi aslında üretimden değil, yenilikten uzaklaşmaktan kaynaklanıyor.
2000’lerin başında birçok isim sadece şarkı söylemiyor; bir dönem, bir ruh, bir enerji yaratıyordu.
Bugün ise çoğu sanatçı hâlâ 10-15 yıl önceki şarkılarıyla konser turlarına çıkıyor tamam sorun yok harika, Z kuşağı sizlerin konserine de geliyor. Çok güzel yeni hit mi yapsanız yoksa eski şarkıları okumaya devam mı ?
Yeni şarkı üretmekten çok, nostaljiye yaslanmak tercih ediliyor. Çünkü dinleyici artık kolay kolay bağlanmıyor.
Sosyal medya çağında bir şarkının ömrü on gün bile sürmüyor.
Bu da sanatçıları “risk almaktan” uzaklaştırıyor. Yani beş parmağı geçmiyor yeni şarkı çıkaran sanatçı sayısı…
SİSTEM DEĞİŞİYOR
Eskiler susarken genç kuşak üretmeye devam ediyor.
Motive, Sefo, Buray, Emir Can İğrek, Blok3, Edis, Selin Geçit, Mela bedel, Poizi gibi yeni nesil isimler yalnızca müzik yapmıyor; aynı zamanda kendi dijital evrenlerini kuruyorlar. Kimi kendi klibini çekiyor, kimi kendi prodüktörü oluyor. Artık müzik, dev stüdyolardan değil odalardan çıkıyor.
KLİŞE ÇIKMAZI…
Eski kuşak popçular hâlâ büyük konserler veriyor, ancak o konserlerin çoğu aynı repertuarla dönüyor. Dinleyici, sahnede bir yenilik duymuyor. Üstelik üretim zinciri de zayıflamış durumda:
Söz yazarları ve besteciler artık popa değil, rap veya alternatif müziğe yöneliyor.
Aranjörlerin büyük kısmı genç rapçilere beat hazırlıyor.
Pop müziğin hikâye anlatıcılığı kayboldu, yerini ezberlenmiş nakaratlar aldı. Yani sorun “şarkı bulamamak” değil; yeni dönemi okuyamamak.
ZOR AMA KAÇINILMAZ
Türkiye’de müzik dünyası şu anda büyük bir jenerasyon değişimi yaşıyor. Bir dönemin yıldızları sahnede nostaljiyle alkışlanırken, yeni nesil YouTube’da ve dijital platformlarda milyonlara ulaşıyor. Artık “kim sahneye çıkıyor” değil, kim telefon ekranına sığıyor dönemi başladı. Gerçek üretim artık 25 yaş altı isimlerden geliyor. Stüdyolar değil, ev odaları; televizyonlar değil, TikTok akışları müzik üretiyor. Ve bu dönüşüm, eski kuşak sanatçılar için hâlâ anlaşılması zor bir denklem.
SON SÖZ
Hit çıkmıyor çünkü artık risk almak, eski popçular için tehlikeli, gençler içinse doğal bir refleks. Bu yüzden müzik dünyası bugün ikiye bölünmüş durumda: Bir yanda hâlâ “şarkılarıyla” sahne alanlar, diğer yanda “dünya listelerine giren” gençler var. Çıkış yolu ise yeni şarkılar yapmak!
NURETTİN ÇOLAK VE ELİF ONAY’DAN VİRAL HİT
Yayınlandığı günden bu yana dinleyicilerin kalbinde özel bir yer edinen ve Geleceğe Mektuplar dizisiyle geniş kitlelere ulaşan “Buhar”, şimdi “Akustik V2” versiyonuyla yeniden hayat buluyor.
Sözleri Ateş Atilla’ya, müziği ve düzenlemesi Nurettin Çolak’a ait olan şarkı; bu kez yalın bir formda, en saf haliyle dinleyiciyle buluşuyor. Elif Onay’ın derin ve içten vokali, akustik düzenlemenin samimiyetiyle birleşerek şarkının duygusal yoğunluğunu daha da öne çıkarıyor.
İlk versiyonuyla viral listelerde zirveye çıkan ve Shazam Keşif listesinde 1 numaraya kadar yükselen”Buhar”, “Akustik V2” yorumu ile kalplere dokunmaya devam ediyor.
Minimal düzenlemesiyle içsel hikayesini daha güçlü şekilde aktaran yeni versiyon, dinleyicilere şarkıyı farklı bir duygusal derinlikte deneyimleme fırsatı sunuyor.
MİNE AYMAN İLE 90’LARA YOLCULUK
Yaptığı başarılı cover şarkılarla müzik dünyasındaki yolculuğuna devam eden Mine Ayman’dan bu sefer 90’lar cover’ı geldi. Söz ve müziği Barlas Erinç’e ait olan ve ilk olarak 1994 yılında yayınlanan “Böl Beni” şarkısını yepyeni soundla coverlayan Mine, kış aylarını yeni şarkısıyla ısıtmayı hedefliyor. Yüksek enerjili şarkısının yeni aranjesinde, mix-mastering ve gitarlarda Altan Turan imzası var. Günümüz soundunu yakalayan ve 90’lar sıcaklığını da koruyan yeni “Böl Beni” adlı şarkıya buzukisi ile Altuğ Öncü eşlik ediyor.
Tüm dijital platformlardaki yerini alan şarkıya usta yönetmen Halil Güzel tarafından çok renkli bir stüdyo klibi çekildi. Klip doğallığıyla dikkat çekiyor.