Bakan Bayraktar açıkladı: Gürcistan ile 5 milyar dolarlık ticaret hacmi hedefi!

spot_img


HEDEF, 5 MİLYAR DOLARLIK TİCARET HACMİ

Türkiye ile Gürcistan arasındaki ekonomik ve ticari ilişkilerin de son derece olumlu bir seyir izlediğine işaret eden Bayraktar, “Türkiye, 2008’den bu yana Gürcistan’ın en büyük ticaret ortağı olma konumunu istikrarlı şekilde sürdürmektedir. İkili ticaret hacminde 3 milyar dolarlık ilk hedefimize halihazırda ulaşmış olarak, 5 milyar dolarlık yeni hedefimize de en kısa sürede ulaşacağımıza yürekten inanıyoruz. Doğu ve Batı arasında stratejik köprü görevi gören iki ülke olarak iş birliğimiz, yalnızca Türkiye ve Gürcistan’a değil, aynı zamanda geniş bölgemizin kalkınmasına ve refahına da fayda sağlamaktadır.” değerlendirmesinde bulundu.

Bayraktar, Türkiye ile Gürcistan’ın bölgesel istikrara, ekonomik kalkınmaya ve enerji güvenliğine önemli katkılar sağlayan dönüm noktası niteliğindeki enerji projeleri aracılığıyla birlikte çalışmanın gücünü kanıtladığını aktararak, şöyle devam etti:

“Bugün küresel enerji manzarası, hızlı teknolojik gelişmeler, değişen ekonomik koşullar ve jeopolitik dinamiklerle şekillenerek her zamankinden daha hızlı bir evrim geçirmektedir. Böylesine dinamik ve zorlu bir ortamda, işbirliğimiz her zamankinden çok daha hayati bir hal almıştır. Bakü-Tiflis-Ceyhan Petrol Boru Hattı, Bakü-Tiflis-Erzurum Doğal Gaz Boru Hattı ve TANAP’ı da kapsayan Güney Gaz Koridoru girişimi gibi stratejik hamleler, ortak vizyonumuzun ve uzun ömürlü başarılı ortaklığımızın kalıcı sembolleri olarak dimdik ayaktadır.”



Source link

spot_img

benzer haberler

spot_img