Yaz ayları, taze meyve ve sebzelerin en bol olduğu dönem olarak öne çıkıyor. Independent’ın haberinde yer alan uzmanlara göre, en sağlıklı seçenekler arasında yer alan bazı ürünler ise birçok kişi için şaşırtıcı olabilir. Diyetisyen Julia Zumpano, atıştırmalık olarak kiraz ya da patlıcan yerine böğürtlen, ahududu, çilek ve yaban mersini gibi orman meyvelerini ve ıspanağı tercih edeceğini söyledi.
ORMAN MEYVELERİ FAVORİ
Zumpano, “En çok tüketilmesi gereken grup kesinlikle orman meyveleri. Çünkü antioksidan içerikleri en yüksek meyveler bunlar,” dedi. Antioksidanların, vücutta kansere ve diğer hastalıklara zemin hazırlayabilen zararlı iltihaplanmalarla mücadele etmeye yardımcı olduğunu vurguladı. Diyetisyen, ahududu, çilek, böğürtlen veya yaban mersini arasında büyük bir fark olmadığını belirterek, “Bu ailedeki tüm meyveler ideal seçeneklerdir,” ifadelerini kullandı. Orman meyvelerinin bir diğer avantajı ise düşük şeker ve yüksek lif içeriği. Bir su bardağı ahududu yaklaşık 5,4 gram şeker ve 8 gram lif içerirken, aynı miktardaki bal kavunu 13,8 gram şeker ve yalnızca 1,36 gram lif sağlıyor.
ÜZÜMDE YÜKSEK ŞEKER VAR
Zumpano, üzümlerin de lif miktarına kıyasla yüksek şeker içerdiğine dikkat çekti. Bir su bardağı kırmızı ya da yeşil üzümde 24,7 gram şeker bulunurken, lif miktarı yalnızca 1,44 gram seviyesinde. “Şeker oranı yüksek meyveler genellikle kavun ailesinden olan kavun, bal kavunu ve papaya gibi meyvelerdir,” diyen Zumpano, bu meyvelerin daha fazla kalori, şeker ve karbonhidrat içerdiğini, buna karşın antioksidan bakımından daha zayıf kaldığını ifade etti. Uzmanlar, aşırı şeker tüketiminin kan şekerinde ani yükselmelere yol açabileceğini ve bunun da kalp hastalığı riskini artırabileceğini belirtiyor.


















