Ebeveynlerin yeni kabusu oluyorlar! Anne-babalar dikkat: Bakıcı sorunu küçümsenmeyecek düzeyde

spot_img


ESKİDEN 15 YAŞINDA NE YAPARDIK?

Deniz yatağında yatar, dondurma kuyruğunda bekler, çaktırmadan ilk yaz aşkına bakardık. Şimdinin 15’likleri ? ATV üstünde Bodrum sokaklarında ralli yapıyor! Nefesim kesildi görünce… Aileler aman dikkat! Gündoğan – Yalıkavak arası çok denk geldim… Felaket tellalı olmak istemem ama üzücü haberler hiç mi hiç okumak istemem manşetlerde.

“Çocuğum özgür büyüsün” diyerek direksiyonu 15 yaşa teslim ediyorsunuz. Sonra “Gençlik çok değişti” diyerek olayın içinden çıkıyorsunuz. Evet değişti. Ehliyetle değil, etkileşimle büyüyor bu nesil. Kask? O da story’de emojiyle var. Siz siz olun kontrolü elden bırakmayın ve o ATV’leri altlarından alın ya da sadece site içerisinde kontrollü kullandırın Bodrum’un virajlı uçurumlu yollarında değil.

SATILIK REZERVASYON VAR ALIR MISIN?

New York’ta ya da Londra’da belli başlı restoran ve barlara yer bulmak maharet ister. Uygulamalar, e-mailler, tanıdıklar… Hatta bazen bir PR ajansından rica, bazen doğrudan mekân sahibine ulaşmak gerekebilir ama yine de olmaz.

Sonra biri gelir.

Karaborsa gibi o masa artık bir ‘ürün’dür. Ve sana satılır. Hem de mekândaki yeme-içme hesabı kadar bir ücretle… Ama o heyecan, o “orada olma” hali her şeyin önüne geçer. Kabul edersin. Oturursun. Sosyal medyanda havalı bir şekilde paylaşırsın. “Yer bulmak imkansızdı ama ben buradayım” dersin.

Bu trend şimdi Bodrum ve İstanbul sahnesinde…

Concierge hizmeti adı altında rezervasyonu kapıyor, sonra ihtiyacı olana “satarım” diyor. Yani artık sadece masa değil, masa fikri de ticarette. Modern zamanın promotörlüğü: “Yerim var, ister misin?” Ve bu işleri yapanlar da ciddi bir kazanç sağlıyor. Gece, gündüz gezen o mekan senin bu mekan benim fink atanların yeni mesleği hayırlı olsun.

TROL MÜŞTERİYE DİKKAT!

Rezervasyon ve mekancılık konusu açıldı madem…

İşte yazlık işletmelerin korktuğu aman Allah korusun dediği o mevzu… Trol müşteriye, kapı önü provakatörlerine dikkat! Son zamanlarda bazı ekipler, özellikle popüler mekânların kapısına gidip olay çıkarmayı, çalışanları trollemeyi, sansasyon yaratmayı görev edinmiş durumda. Amaç: Mekânın imajını zedelemek, sosyal medyada prim yapmak, gündem yaratmak. Bu insanlar bir yere eğlenmeye ya da güzel vakit geçirmeye değil, ‘içerik çıkarmaya’ geliyor. Vale’yi tahrik ediyor, güvenliği provoke ediyor, işletme çalışanlarına haddini aşan cümleler kurup sonra “bakın bizi dışladılar!” diyor.

Ama kimse kusura bakmasın, mekân emekçilerinin psikolojisini bozmak, mesleğe olan saygıyı sarsmak bir sosyal medya malzemesi değildir. Bu sektör, gecesini gündüzüne katıp ayakta durmaya çalışan binlerce insandan oluşuyor. Bu kadar kolay karalanamaz.



Source link

spot_img

benzer haberler

spot_img