Hizbullah lideri Kasım: “İsrail Lübnan’dan çekilmeli”

spot_img


Hizbullah lideri Naim Kasım, Washington‘da imzalanan anlaşmaya yönelik ilk değerlendirmesini yaptı.

Lübnanlı yetkililerin bir başarı olarak gördükleri anlaşmayı “aşağılayıcı ve yok hükmünde” kabul ettiklerini söyleyen Kasım, anlaşmanın bir “yüz karası” ve “egemenlikten taviz vermek” anlamına geldiğini vurguladı.

İsrail’in İranABD mutabakat zaptı uyarınca Lübnan‘dan çekilmesini talep eden Kasım, İsrail’in çekilmesini Lübnan genelindeki direnişin silahsızlandırılmasına bağlamanın, tüm kırmızı çizgileri aşan ve Lübnan’ı düşman İsrail’in elinde bir piyon haline getiren çok tehlikeli bir öneri olduğunu belirtti.

Anlaşmanın yapıldığına dair açıklamaların ardından başkent Beyrut’ta, Hizbullah destekçilerince lastik yakılarak yolların kapatıldığı protestolar düzenlendi.


Google Haberler'de tüm gelişmeleri tek kaynakta görmek için Sabah'ı takip edin.


Haber Girişi
Muhammed Emin Akyıldırım – Editör



Source link

spot_img

benzer haberler

spot_img