Kalkınma Yolu ekonomik avantaj sağlayacak! Bakan Uraloğlu açıkladı: 50’den fazla ülkenin Ulaştırma Bakanı İstanbul’da buluşacak – Galeri

spot_img



JEOPOLİTİK GÜCÜ, EKONOMİK AVANTAJA DÖNÜŞTÜRECEK

Kalkınma Yolu Koridoru’nun, demiryolu, karayolu, enerji nakil hatları ve iletişim hatlarını da kapsayacak bir koridor olacağının altını çizen Uraloğlu, “Ülkemizin yine bahsettiğimiz jeopolitik gücünü ekonomik avantaja dönüştürecektir. Çok modlu taşımacılığı destekleyecek.” açıklamasında bulundu.

Hızlı tren ağlarının birçok şehre Kalkınma Yolu Koridoru vesilesiyle bağlanmış olacağını ve 6 milyon vatandaşa daha ulaşacaklarını da kaydeden Bakan Uraloğlu, “Ülkemizde bunlar sadece bir transit koridor değil, aynı zamanda ülkemizde lojistik üsler anlamında da üretim merkezlerinin gelişmesini destekleyecektir.” diye konuştu.

“KAPIKULE’YE BAĞLANACAK OLAN HIZLI TREN HATTIMIZA 120 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA BAĞLANTI SAĞLAMIŞ OLACAĞIZ”

Hali hazırda Marmaray’dan günde maksimum 4 yük treninin geçmesine imkan verebildiklerini kaydeden Uraloğlu, bunun sebebinin hem gün içinde 18-20 saat 300 tren seferiyle 600-700 bin vatandaşa hizmet verilmesi hem de bunun haricinde kalan 4-6 saatlik bölümde günlük bakım yapmaları olduğunu kaydetti. Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:

“Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü planlarken, dört gidiş dört geliş toplam sekiz karayolu şeridini planladık ve ortasında da çift hatlı demir yolunu bırakmıştık. Şimdi Gebze’den başlayıp Sabiha Gökçen Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, İstanbul Havalimanı, Çatalca’ya yani Halkalı Kapıkule’ye bağlanacak olan hızlı tren hattımıza 120 kilometre uzunluğunda bağlantı sağlamış olacağız. Dünya Bankası’nın koordinasyonunda İslam Yatırım Bankası ve diğer bankaların kredi görüşmeleri tamamlanmak üzere inşallah bu sene ihalesini yaparak yapımına seneye başlayalım diye düşünüyoruz. Burasını açtığımız an artık bu koridorda bir kapasite problemi kalmamış olacak.”

Uraloğlu, 2025 yılında Çerkezköy-Kapıkule arasını, 2027’de de Çerkezköy-Halkalı arasını bitirmeyi hedeflediklerini söyledi. Ankara-İzmir’e hızlı tren hattında yaklaşık 505 kilometrede çalışmaların devam ettiğini kaydeden Uraloğlu, “Ankara İstanbul arasında hızlı trenden ayrılıp Osmaneli’nden Bursa’dan Bandırma’ya kadar giden hattımızda bu sene sonu itibarıyla Bursa’ya kadar gayret ediyoruz. Çalışmalarımız hızlı bir şekilde devam ediyor.” dedi.

Ankara Sivas arasını yüksek hızlı trenle bağladıklarını da anımsatan Uraloğlu, “Sivas’ın yüksek hızlı trene ne ihtiyacı var eleştirileriyle de karşılaşmıştık ki, bugün trenlerde yüzde 100 doluluk oranı ile seyahat ediliyor. Bu projenin bir parçası olarak Yerköy-Kayseri hızlı tren çalışmalarımızı da başladık, 2028 yılına kadar da orayı bitirmiş olacağız. Yine Kalkınma Yolu Koridoru’nun önemli bir parçası, tamamını çift hat yapacağız. Tek hattın bile olmadığı Nusaybin-Cizre-Ovaköy arasının ihalesini inşallah bu sene yapıyoruz. Orada çalışmalara başlayacağız. Kurtalan-Siirt arasının ihalesini yaptık, teklifleri aldık arkadaşlar değerlendiriyor. Bir ilimizi daha demiryoluyla bu projeyle inşallah kavuşturmuş olacağız” açıklamasında bunuldu.



Source link

spot_img

benzer haberler

spot_img