Katılımcılar: 4 yıl lise eğitimi uzun

spot_img


Uzun süredir tartışılan 4 yıllık zorunlu lise eğitimi ilk kez bir saha araştırmasıyla mercek altına alındı. Eğitimciler Birliği Sendikası (Eğitim-Bir-Sen), 2012 yılından bu yana uygulanan 4+4+4 zorunlu eğitim sistemine ilişkin mevcut durumu değerlendirmek ve geliştirilmesi gereken yönleri ortaya koymak amacıyla öğretmenler, okul yöneticileri, lise öğrencileri ve velilerden oluşan 36 bini aşkın katılımcıyla bir saha araştırması yaptı. Araştırmada lise son sınıfın işlevine ilişkin dikkati çeken bulgular elde edildi. Araştırmada göze çarpan bazı görüşler şöyle:

Lise son sınıf öğrencilerinin son yıl okula devam etmesinin gereksiz olduğu görüşünü paylaşanların oranı öğretmenlerde yüzde 83.6, yöneticilerde yüzde 84.7, öğrencilerde yüzde 75.9, velilerde ise yüzde 47.3 olarak belirlendi.

Lise son sınıfın üniversite hazırlık ya da kariyer planlama yılı olması gerektiğini belirtenlerin oranı ise öğrencilerde yüzde 92.3, öğretmenlerde yüzde 90.4, yöneticilerde yüzde 88.8, velilerde ise yüzde 89.9 düzeyinde gerçekleşti.

Araştırmada, zorunlu eğitim süresinin uzunluğunun okul terki riskini artırdığı görüşü de geniş kabul gördü. Bu görüşe katılanların oranı öğretmenlerde yüzde 70, yöneticilerde yüzde 78.9, öğrencilerde yüzde 67.2, velilerde ise yüzde 52.6 oldu.

ÖNE ÇIKAN MODELLER NELER?

Araştırmada, lise eğitiminin süresiyle ilgili en fazla destek gören modeller “3+1” yıl (3 yıl zorunlu + 1 yıl isteğe bağlı) ve “2+2” yıl (2 yıl zorunlu + 2 yıl isteğe bağlı) oldu.

“2+2” modeli görüşünü bildirenlerin oranı öğretmenlerde yüzde 34.5, yöneticilerde yüzde 32.5, öğrencilerde yüzde 38.9, velilerde ise yüzde 28.6 olarak belirlendi.

“3+1” modeli görüşünü bildirenlerin oranı ise öğretmenlerde yüzde 18, yöneticilerde yüzde 14.7, öğrencilerde yüzde 31.4, velilerde ise yüzde 20 düzeyinde gerçekleşti.



Source link

spot_img

benzer haberler

spot_img