Ramazan Bayramı’nda yaz sezonunun kapılarını açan sahil otelleri, Kurban Bayramı ile de yüksek sezonun startını verdi. Hristiyanların en önemli dini bayramlarından biri olan Hamsin Yortusu olarak da adlandırılan Pfingsten ile Kurban Bayramı’nın aynı döneme denk gelmesi yabancı talebini artırınca sahil otelleri doldu. Özellikle Antalya otellerinde doluluk oranları yüzde 90’ları aşarken yerli turistin bu dönemde katkısı yüzde 15-20’leri buldu.
EGE’DE SON DAKİKA COŞKUSU
İki hafta öncesine kadar rezervasyonların yüzde 50-60’larda seyrettiği Ege Bölgesi’nde ise son dakika coşkusu yaşandı. Bodrum’dan Fethiye’ye, Marmaris’ten Ayvalık’a Ege bandında doluluk ortalaması son dakika talepleri ile yüzde 80’leri aştı. Bu yıl bayram tatilinin 4.5 günle sınırlı kalması ve okulların iki hafta sonra kapanacak olmasının iç pazardaki talebi etkilediğini aktaran turizmciler, “Ege daha çok yerli turistin tercih ettiği bir bölge. Okulların bayram sonrası kapanacak olması ve ardından da sınavların başlaması önceki bayramlara göre talebi düşürdü. Ancak yine de son dakika talepleri yüzümüzü güldürdü” diyor.
TATİLİ BİRLEŞTİRDİLER
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, bölgede doluluk ortalamalarının yüzde 90’ları aştığını belirterek, “Almanya’daki dini bayram olan Pfingsten tatilinin Kurban Bayramı ile birleşmesi otelleri doldurdu. Hem yabancı turistler hem Avrupa’da yaşayan Türkler hem de iç pazar talebi var” dedi. Bayram sonrası okullar açılacağı için yerli turistin ortalama 3 gece 4 gün konakladığını anlatan Kavaloğlu, “Ancak Avrupa’dan gelen Türkler ve yabancıların konaklamaları bir haftanın üzerinde. Ramazan Bayramı’nda yaz sezonu başlamıştı. Bu bayramla birlikte yüksek sezonu açtık” diye konuştu.
YÜZDE 20’Sİ SON ANDA GELDİ
Bodrum Otelciler Derneği Başkanı Ömer Faruk Dengiz de, Bodrum’da otellerin yüzde 80 doluluk ortalamasına ulaştığını belirterek, “Biz kış dönemindeki erken rezervasyon satışlarından iyi bir talep aldık. Doluluğun yüzde 50-60’ı kıştan yapılan rezervasyonlardı. Son dakika talepleriyle birlikte doluluk oranları yüzde 80’i buldu” ifadelerini kullandı. Haziranın ikinci haftası, temmuz ve ağustos ayları için de rezervasyonları yüzde 50’lerde olduğu bilgisini veren Dengiz, şöyle devam etti: “Ancak son yıllarda son dakika satışları çok arttı. Özellikle temmuz ağustosta otellerin dolacağını düşünüyoruz.”
3 GECE 4 GÜN KONAKLIYORLAR
Turizm Koordinatörü Korhan Alşan, Antalya’da kıyı bandının dolduğunu belirterek, “Şu anda doluluk oranları 90-100’lerde seyrediyor. Antalya dolunca müşteri Ege’ye kayıyor. Bu da Ege’de son dakika taleplerini artırıyor” dedi. Antalya otellerinin bayram doluluklarının yüzde 15-20’sinin iç pazardan geldiğini anlatan Alşan, ortalama 3 gece 4 gün konaklama olduğunu kaydetti. Bayramda geçen yıla göre fiyatların yüzde 30 arttığını anlatan Alşan, “Fiyatlar otelin konumu, hizmeti, yıldızına göre değişiyor. Burada kişi başı 5 bine de otel var 25 bine de” diye konuştu.
VATANDAŞ SÜRPRİZ FATURA İSTEMİYOR
Turizm işletmecisi Turgut Torunoğulları, Marmaris’teki otellerin doluluk ortalamasının yüzde 80 olduğunu belirterek, “Ancak 5 yıldızlı her şey dahil otellerin dolulukları yüzde 95’lerde” dedi. Her şey dahil otellere talebin son yıllarda arttığını anlatan Torunoğulları, “Eskiden turist gelir, çevreyi gezer, bir şeyler yer içerdi. Ancak şimdi restoranda bir akşam yemeği 5 yıldızlı bir otelin bir gece konaklama fiyatını geçti. Buraya gelmeden önce ne ödeyeceğini biliyor. Artık müşteri de sürpriz hesap istemediği için 5 yıldızlıya talep kaydı. Yarım pansiyon oteller ya da 3-4 yıldızlılara talep daha zayıf seyrediyor” diye konuştu.
YUNAN ADALARI RESTORAN FİYATLARINI KIRDI
Ayvalık Cunda’da faaliyet gösteren bir restoranın Halkla İlişkiler Müdürü Nurihan Baturalp, restoran rezervasyonlarının önceki yıllara göre gerilediğini kaydetti. Baturalp, “Ayvalık’tan Yunan Adaları’na çok gidiyorlar. Oradaki fiyatlarla kıyaslanıyoruz. O nedenle bu yıl restoranlar fiyat kırdı. Enflasyona göre bir zam yapmadı. Buna rağmen talep düşük” diye konuştu. Geçen yıllarda restoranların arife gününden dolduğunu anlatan Baturalp, “Arife doluluklarımız yüzde 70’lerdeydi. Alım gücünün düşmesi de dışarıda yemek yemeğe talebi geriletti” ifadelerini kullandı. Cunda’da otel sahibi Özge Atala da, otellerin yüzde 80 dolu olduğunu belirterek, “Tatilin kısa olması ve okulların etkisiyle geçen yıla göre talep biraz düşük” dedi.