İran’dan ABD’ye rest: “Düşman pişmanlık duyacak”

spot_img


ABD ordusunun Hürmüz Boğazı’ndaki bir ticari gemiye düzenlenen saldırıya misilleme olarak İran’daki hedefleri vurmasına Tahran yönetiminden tepki geldi. İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, sosyal medya hesabından açıklama yaptı. ABD’nin müzakerelerin ortasında bir kez daha İran’a saldırdığını belirten Azizi, “Başarısız ABD Başkanı, müzakere veya ateşkes ilkelerine hiçbir bağlılığının olmadığını gösterdi” dedi.

İran’dan ABD’ye rest: Düşman pişmanlık duyacak

“SUÇLAMA OYUNU ARTIK İŞE YARAMIYOR”

ABD yönetimini uyaran Azizi, “Ateşkesin bu pervasızca ihlali, her zaman olduğu gibi onların geri adım atmasına ve pişmanlık duymasına yol açacaktır” ifadelerini kullandı. Azizi, ABD’nin İran’ı suçlama oyununun artık işe yaramadığını da sözlerine ekledi.

İran’dan ABD’ye rest: Düşman pişmanlık duyacak

ABD VE İRAN ARASINDAKİ GERİLİM YENİDEN YÜKSELMİŞTİ

ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM), ABD ile İran arasında varılan mutabakat sonrasında ilk kez Hürmüz Boğazı’nda bir ticari geminin saldırıya uğramasının ardından, Amerikan güçlerinin İran’a yönelik misilleme saldırıları düzenlediğini duyurmuştu. ABD Başkan Yardımcısı James David Vance ise, gelişmelerin ardından yaptığı açıklamada İran’la bir ateşkes anlaşmasına varıldığını hatırlatarak, “Biz bu anlaşmaya sadık kaldık. Mutabakatın uygulanışı konusunda itirazları varsa telefonu açıp bizimle görüşebilirler” açıklamasında bulunmuştu. Vance, Tahran yönetimine “Şiddete şiddetle karşılık verilecektir” uyarısı yapmıştı.


Google Haberler'de tüm gelişmeleri tek kaynakta görmek için Sabah'ı takip edin.


Haber Girişi
Muhammed Emin Akyıldırım – Editör



Source link

spot_img

benzer haberler

spot_img